استقلال چطور می خواهد با فولاد بازی کند، واکنش به سرمربی پرسپولیس

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، امیر قلعه نویی درباره شرایط برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال، گفت: آیا می توانم راحت صحبت کنم؟ اینجا دو موضوع داریم؛ یکی بحث مملکت و یکی بحث فوتبال. آیا بحث سلامت جامعه و دغدغه ها و مسائل مردم مهمتر است یا فوتبال؟ الان در شرایط بسیار سختی چه از نظر سلامت و چه از نظر دغدغه های مالی مردم هستیم.

استقلال چطور می خواهد با فولاد بازی کند، واکنش به سرمربی پرسپولیس

وی اضافه کرد: بحث من کل جامعه است نه فوتبال. همه عزیزانی که در این شرایط سخت مجبور هستند سر کار بروند چه گناهی نموده اند؟ فوتبال را کنار بگذاریم. راجع به دغدغه های مردم صحبت کنیم. اگر آنجا را درست عمل کنیم، می توانیم فوتبال را ادامه بدهیم. ولی وقتی خود جامعه مسائل مالی دارد راجع به فوتبال چه بگوییم؟

سرمربی سپاهان تاکید نمود: برخی از دوستان آلمان را مثال می زنند. آیا اقتصاد آلمان با اقتصاد ما قابل مقایسه است؟ ببینیم دولت ها چطور مقابل کرونا رفتار نموده اند. دولت ها در قبال سلامت و مسائل جامعه چه رفتارهایی داشته اند؟ آلمان فوتبالش را آغاز کرد. یک کارگر در آلمان اگر 3 هزار یورو بگیرد، کل زندگی اش با آرامش می گذرد.

قلعه نویی با اشاره به قشر کارگر در جامعه ادامه داد: تیم ما یک تیم کارگری است و مدیون ایثارگری کارگران است. من اینها را مثال می زنم. آیا سلامت این کارگران مهم نیست؟ من می گویم اگر می خواهیم شرایط را در جامعه عادی جلوه بدهیم، باید واقعاً شرایط عادی باشد نه اینکه بخواهیم نشان بدهیم همه چیز عادی است. اگر موج دوم کرونا در پاییز آغاز شد چه کسی جوابگوی مردم است؟

وی در پاسخ به این سئوال که یعنی موافق است لیگ فوتبال تعطیل گردد؟ اظهار کرد: اگر مسائل و سلامت جامعه را تامین کردیم فوتبالش را هم ادامه بدهیم. این وظیفه دولت است. کسانی که قدرت دارند اول این دو مقوله را حل نمایند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اینکه آیا با تعطیلی لیگ تضمینی برای برگزاری فصل بعد وجود دارد؟ گفت: ما باید اول دو مشکل جامعه را حل کنیم. اگر حل نگردد به نظرتان فوتبال بدون تماشاگر، بدون سلامت جامعه و با مسائل مالی چه فایده ای دارد؟ فوتبال جزوی از زندگی مردم است در همه جای جهان. اول راجع به مسائل جامعه صحبت کنیم.

وی تاکید نمود: حالا من یک سئوال دارم. مگر یک پروتکل بهداشتی - برای مسابقات و تمرینات لیگ - تهیه نکردند؟ این پروتکل چند ایراد دارد. اول اینکه کسانی که آنرا تدوین کردند، مسئولیت نمی پذیرند.

قلعه نویی ادامه داد: در این مدت حتی نظر یک مربی را هم نخواستند. ما که 41 سال است در فوتبالیم و کوچک هستیم! ما بزرگانی داشتیم که باید نظرشان را می پرسیدیم. باید چهار تا سرمربی و مدیرعامل می آوردیم؛ نه برخی از این آدم ها که هر تلویزیون و رادیو دنبال خود شیرینی و صندلی هستند. دغدغه جامعه را بگوییم. باید از ایثارگری کادر درمانی و بهداشتی تشکر کنیم. یک پروتکل تهیه نموده ایم که خودمان مسئولیتش را قبول نمی کنیم.

وی که با رادیو ایران مصاحبه می کرد، درباره اینکه فشارها برای برگزاری لیگ از کجا می آید؟ توضیح داد: فقط می خواهند بگویند مملکت حالت عادی دارد و مشکل ندارد. امروز صحبت های آقای جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت) را شنیدید؟ یک ماه پیش آمار چقدر بود و الان چقدر است؟ ما نباید نشان بدهیم مملکت حالت عادی ندارد. برخی از استان ها که شرایط سفید دارند، حالا قرمز هم می شوند. اگر رعایت نکنیم در پاییز موج دوم به مراتب شدیدتر می گردد. یک ماه پیش فکر می کردیم برای کرونا چه کار کنیم؛ الان باید دنبال موج دوم و سوم باشیم.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: می خواهند مملکت را عادی نشان بدهند در حالی که عادی نیست و مسائل وجود دارد. باید مسائل برطرف گردد. می خواهم بگویم بحث قهرمانی و غیر قهرمانی نداریم. الان چهار، پنج مدیر هستند که در این شرایط بد مالی از جیبشان هزینه می نمایند. آیا درددل آنها را گوش نموده اند؟ باشگاه نساجی از روزی که به لیگ برتر آمده شهر قائمشهر از شهر خسته به شهر قشنگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگاران، قلعه نویی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون باید مسائل باشگاه های خصوصی را گوش می کردند، گفت: یکسری تیم ها دولتی هستند و بودجه دولتی دارند و وقتی هزینه می نمایند، به کسی هم فشار نمی آید. ولی نباید پای صحبت تیم های خصوصی می نشستند؟ از چهار مربی باتجربه مثل آقای جلالی دعوت می کردند و نظرشان را می شنیدند. با این رفتارها راه به جایی نمی بریم. اول از همه سلامت جامعه رعایت و مسائل مالی حل گردد. فوتبال جزوی از زندگی است.

وی گفت: به قول آقای حمیداوی (مالک باشگاه شهر خودرو) فوتبال یک مقوله صنعتی است که درونش همه چیز وجود دارد. نباید فوتبال را تک بعدی نگاه کنیم. یک زمانی فوتبال را تهدید می دانستیم و جمعیت ورزشگاه ها را از 70 - 80 هزار نفر به 5 - 6 هزار نفر رساندیم. نباید از فوتبال مقطعی استفاده کنیم. نه فقط فوتبالیست ها بلکه تمام اقشار جامعه مثل رانندگان تاکسی خانواده دارند. در این شرایط فوتبال معنا ندارد.

سرمربی سپاهان اظهار کرد: جا دارد از عظیمیان مدیرکل فولاد مبارکه تشکر کنم. ما در عرض 10 روز سه تست دادیم. در آغاز تمرینات، تست همه منفی بود. تمام مسائل بهداشتی را هم رعایت کردیم. الان دو، سه نفر دوباره کرونا گرفته اند. دو بازیکن و یک عضو تدارکات.

قلعه نویی درباره اینکه بازیکنان فوتبال در جهت رفت و بازگشت به تمرین در اختیار باشگاه ها نیستند و ممکن است در این زمان دچار کرونا شوند، گفت: بازیکن در طول روز دو، سه ساعت در اختیار ماست و 20 ساعت نمی توانیم او را کنترل کنیم. این دغدغه جامعه است و تقصیر بازیکن هم نیست. اول باید کرونا را مهار کنیم و وقتی به حداقل رسید شرایط را عادی اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا چهار باشگاه خصوصی که تهدید به کناره گیری از لیگ نموده اند با شما هم در این خصوص صحبتی داشته اند؟ اعلام کرد: آقای زنوزی (مالک باشگاه تراکتور و ماشین سازی) حرف خوبی زد. برخی تیم های دولتی محدودیت هایی دارند که شاید نتوانند حرف بزنند ولی من حرفم را می زنم. اینطور که مدیران خصوصی می توانند راحت حرف بزنند و تصمیم بگیرند مدیران دولتی نمی توانند. همه موافق هستیم فوتبال در شرایط سلامت جامعه و کم بودن مسائل مالی ادامه داشته باشد. بیایید قبل از فوتبال راجع به سلامت و دغدغه جامعه صحبت کنیم. همه چیز باید عادی باشد و فوتبال هم کنارش برگزار گردد. برخی از دوستان می گویند اگر فوتبال تعطیل گردد (حرفش نیمه تمام می ماند) حرف ما هم همین است.

منظور شما یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس است که گفته بود از تعطیلی فوتبال لطمه می خورد چون درآمد دیگری ندارد؟ قلعه نویی در پاسخ به این سئوال گفت: ما که نمی گوییم فوتبال تعطیل گردد. اول سلامت جامعه که گل محمدی هم جزوی از آن است رعایت گردد.

وی درباره درخواست باشگاه گل گهر برای تعویق بازی با سپاهان در حالی که هنوز لیگ آغاز نشده است، تاکید نمود: حاضریم در هر شرایطی که دوستان حاضرند یاری کنیم. تاریخ برگزاری بازی مهم نیست. شما نگاه کنید به مردم خوزستان که همیشه در تاریخ ما نمونه بوده اند. الان شرایط مالی و کرونای خوزستان چطور است؟ استقلال چطور می خواهد آنجا برود و بازی کند؟ جز دو سه تیم که می توانند پرواز چارتر بگیرند کدام تیم ها می توانند چارتر بگیرند؟ چند تیم نمی توانند تست کرونا بدهند.

سرمربی سپاهان با اشاره به مسائل چند باشگاه نفتی و جنوبی ایران گفت: الان ما چند تیم نفتی در لیگ داریم. مثل صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان. شما یادتان نمی آید ولی یک زمانی 10، 11 بازیکن تیم ملی از خوزستان بودند. شرایط تیم های نفتی الان چطور است؟ پارس جنوبی چطور؟ این تیم ها و شاهین بوشهر روی گنج هستند ولی چطور می خواهند با چارتر سفر نمایند و 40 اتاق در هتل بگیرند؟ مسجد سلیمان از هر نظر شهر اول است ولی آیا می توانید 40 اتاق در این شهر پیدا کنید؟ نمی گردد. فقط می خواهند مملکت را عادی جلوه بدهند. کسانی که حمایت می نمایند اول اصل جامعه را در نظر بگیرند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8954

به "استقلال چطور می خواهد با فولاد بازی کند، واکنش به سرمربی پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال چطور می خواهد با فولاد بازی کند، واکنش به سرمربی پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید