اختلاف در جلسه معین دستمزد سال آینده ، سرانجام بدون نتیجه نشست

به گزارش سهندبلاگ، جلسه معین دستمزد سال آینده کارگران به دلیل اختلاف نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی بر سر درصد افزایش حداقل مزد بدون نتیجه انتها یافت.

اختلاف در جلسه معین دستمزد سال آینده ، سرانجام بدون نتیجه نشست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، نشست رسمی شورای عالی کار که با دستور کار بررسی معین مزد سال 1399 از ساعت 16 امروز با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی آغاز شده بود، به دلیل بررسی بیشتر و اختلاف نظر دو طرف در خصوص درصد افزایش مزد علی رغم تلاش وزیر کار برای نزدیک کردن دیدگاه ها بدون نتیجه به سرانجام رسید.

بر این اساس این نشست به ظهر روز چهارشنبه 28 اسفندماه موکول شده است.

پیش از این مقامات کارگری اعلام کرده بودند که با برگزاری یک جلسه نتیجه لازم به دست نخواهد آمد؛ چراکه باید نزدیک شدن دیدگاه های دو طرف و اتفاق نظر در خصوص درصد افزایش مزد صورت گیرد.

فعالان حوزه کار معین دستمزد سال 1399 را سخت و سخت خوانده و بر لزوم حفظ قدرت خرید خانوارهای کارگری و توجه به معیشت آنها و معین مزدی شایسته متناسب با هزینه سبد معیشت کارگران با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد تاکید کردند.

کمیته دستمزد شورای عالی کار در آخرین نشست خود هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را چهار میلیون و 940 هزار تومان معین کرد که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

برابر ماده 41 قانون کار حداقل دستمزد کارگران بر اساس دو مولفه محاسبه تورم و سبد هزینه معیشت خانوار صورت می پذیرد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار اسفندماه سال گذشته با افزایش 36.5 درصدی حداقل دستمزد کارگران موافقت کرد و بر این اساس پایه حقوق کارگران از یک میلیون و 112 هزار تومان در سال 97 به یک میلیون و 517 هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7472

به "اختلاف در جلسه معین دستمزد سال آینده ، سرانجام بدون نتیجه نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف در جلسه معین دستمزد سال آینده ، سرانجام بدون نتیجه نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید