اختصاص 2600 زمین برای ساخت موزه باستان شناسی ایلام

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اختصاص 2600 متر زمین برای ساخت موزه باستان شناسی در شهر ایلام اطلاع داد.

اختصاص 2600 زمین برای ساخت موزه باستان شناسی ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان که ظهر امروز دوشنبه 29 مهر برگزار گردید، با اعلام این خبر اضافه نمود: با نظر مساعد استاندار ایلام، پیگیری ها و رایزنی های ویژه اداره کل استان و با همکاری اداره راه و شهرسازی استان، خوشبختانه زمینی به مساحت 2600 متر در محل چغا سبز ایلام برای ساخت موزه باستان شناسی اختصاص داده شد.

او اضافه نمود: این زمین 10 میلیارد ریال ارزش دارد و طرح محتوایی آن با ابلاغ اعتبار ملی به میزان 300 میلیون ریال اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام توضیح داد: مطالعه موزه باستان شناسی شامل تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی، طرح محتوا و سناریو موزه، طرح معماری مطابق با توضیح خدمات است.

شنبه زاده اعلام کرد: حدود پنج هزار شیء تاریخی در گنجینه موزه استان وجود دارد که پس از ساخت موزه باستان شناسی به نمایش گذاشته می گردد.

او اظهار کرد: این استان دارای سه موزه مردم شناسی در قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی در کاخ فلاحتی و موزه باستان شناسی در شهرستان دره شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: ساخت موزه باستان شناسی از مطالبات مسئولان و مردم بوده که ساخت آن در سفر دکترمونسان به استان تحقق پیداکرده، به همین دلیل طرح محتوایی موزه اجرا شده است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4751

به "اختصاص 2600 زمین برای ساخت موزه باستان شناسی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 2600 زمین برای ساخت موزه باستان شناسی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید