آمریکا در پی یک اقدام بین المللی برای تامین امنیت فرودگاه کابل

به گزارش سهندبلاگ، ژنرال ارشد ارتش آمریکا خاطرنشان کرد، این کشور به همراه همپیمانانش در ناتو در حال آنالیز یک اقدام بین المللی با هدف تامین امنیت فرودگاه مرکز افغانستان بعد از خروج سربازان آمریکایی از این کشور است.

آمریکا در پی یک اقدام بین المللی برای تامین امنیت فرودگاه کابل

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد کل مشترک ارتش آمریکا اظهار کرد، امنیت این فرودگاه برای تضمین این که آمریکا و همپیمانان اروپایی اش بتوانند سفارتخانه ها را در افغانستان حفظ نمایند ضروری خواهد بود.

میلی در آستانه فرود آمدن هواپیمایش در واشنگتن بعد از مذاکرات با همپیمانان عضو ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: ما در حال کار به روی جزئیات نحوه تامین امنیت فرودگاه، چگونگی حمایت از ارتش افغانستان در تامین امنیت فرودگاه و اینکه کدام کشورها مایل به مشارکت در انجام این کار باشند، هستیم.

دستور ماه آوریل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خارج ساختن همه سربازان آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر می تواند منجر به شعله ور شدن آتش درگیری های داخلی در افغانستان میان نیروهای دولت کابل و شبه نظامیان طالبان گردد.

دولت بایدن تاکید نموده است آمریکا به افغانستان متعهد به جای مانده و تمرکزش را به سمت دیپلماسی برده و در عین حال به حمایت اقتصادی قاطع از کابل ادامه می دهد.

اما این دیپلماسی از جمله در زمینه پیشبرد فرآیند حصول توافق صلح بین کابل و طالبان در صورتی که آمریکا و همپیمانان اروپایی اش نتوانند سفارتخانه هایشان را از بابت تهدیدات امنیتی داخل افغانستان باز نگه دارند، آسیب شدید می بیند.

میلی درباره فروگاه کابل گفت: این یکی از کلیدهای حفظ یک حضور دیپلماتیک است.

او تاکید نمود، مسئولان دفاعی ناتو روز سه شنبه درباره این مساله در بروکسل بحث کردند. اما تصمیم گیری ها درباره استقرار هر گونه نیروی امنیتی از سوی کشورها برای این فرودگاه بعدا به وسیله رهبران سیاسی اتخاذ خواهد شد.

او به برگزاری نشست آینده ناتو در ماه ژوئن اشاره نمود اما از برآورد درباره مقدار هر گونه نیروی بین المللی در این فرودگاه خودداری کرد.

او گفت: من فکر می کنم ناتو و دیگران در کارگروه های مختلف کوشش می نمایند تعداد دقیق را معین نمایند. هم اکنون این ارقام معین نیستند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14646

به "آمریکا در پی یک اقدام بین المللی برای تامین امنیت فرودگاه کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی یک اقدام بین المللی برای تامین امنیت فرودگاه کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید