آخرین فرصت بریگزیتی ترزا می به مجلس انگلیس

به گزارش سهندبلاگ، نخست وزیر انگلیس گفت، اگر تا دو هفته دیگر نمایندگان مجلس این کشور کلیات لایحه توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را تصویب نمایند، می توانند درباره برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره بریگزیت رأی گیری نمایند.

آخرین فرصت بریگزیتی ترزا می به مجلس انگلیس

به گزارش خبرنگاران، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در یک سخنرانی در لندن گفت که به نمایندگان مجلس آخرین فرصت را برای تصویب لایحه توافقنامه خروج داده است. در این لایحه که تغییرات تازه ای اعمال شده، تضمین های جدید درباره قوانین کار، مسائل زیست محیطی، وضعیت مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند و همچنین نوعی مصالحه گمرکی داده شده است.

روشن نیست که آیا این تغییرات، نظر نمایندگان مجلس را که تا به حال سه بار به آن رأی منفی داده اند، تغییر خواهد داد یا خیر.

می هشدار داده که اگر نمایندگان مجلس این بار هم لایحه او را رد نمایند، خروج بر اساس مذاکره نقش بر آب خواهد شد و ممکن است بریگزیت متوقف گردد.

نخست وزیر انگلیس گفت که بن بست بریگزیت تأثیری مخرب بر همه کشور گذاشته و روند پیشرفت در همه زمینه ها را متوقف نموده است.

او اضافه کرد: بزرگ ترین مشکل امروز انگلیس، سیاست آن است. ما می توانیم این موضوع را درست کنیم.

تاکنون جناح های سیاسی مختلف به دلایلی متفاوت به توافقنامه می با اتحادیه اروپا رأی منفی داده اند. حزب کارگر و نیز نمایندگان هوادار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا معتقدند خروج طبق این توافقنامه برای اقتصاد انگلیس مضر است.

از سوی دیگر، طرفداران سرسخت بریگزیت معتقدند توافقنامه می کنترل کامل همه امور را به انگلیس برنمی گرداند و مخصوصاً نگران آن هستند که مسأله مرز ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند، باعث گردد انگلیس تا ابد در قید و بندهای اتحادیه اروپا بماند.

به گزارش بی بی سی، انگلیس قرار بود 29 مارس 2019 (9 فروردین 1398) اتحادیه اروپا را ترک کند ولی این تاریخ دو بار به تعویق افتاده است. اتحادیه اروپا 10 آوریل 2019 مهلت انگلیس برای خروج را تا 31 اکتبر (9 آبان) تمدید کرد.

اگر تا قبل از آن موعد، توافقنامه خروج به تصویب مجلس انگلیس برسد، انگلیس می تواند پیش از این تاریخ از اتحادیه اروپا خارج گردد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1755

به "آخرین فرصت بریگزیتی ترزا می به مجلس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت بریگزیتی ترزا می به مجلس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید