آتشی: ساختار بسکتبال ایران برای جام جهانی و المپیک نیست

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، دومین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2019 چین امروز دوشنبه برابر تونس برگزار گردید. در انتها این دیدار ملی پوشان ایران با نتیجه 79 به 67 متحمل شکست شدند.

آتشی: ساختار بسکتبال ایران برای جام جهانی و المپیک نیست

با رقم خوردن این نتیجه و با توجه به شکست در دیدار نخست برابر پورتوریکو، تیم ملی بسکتبال ایران فرصت صعود به مرحله دوم جام جهانی را از دست داد و بعد از دیدار روز چهارشنبه با اسپانیا باید در گروه بازنده ها، پیگیر دیدارهای خود باشد.

عنایت الله آتشی در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص دیدار امروز و عملکرد ملی پوشان بسکتبال در آن گفت: به خاطر شکستی که در لحظات خاتمهی دیدار روز شنبه برابر پورتوریکو برای ایران رقم خورد، ملی پوشان کشورمان از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشتند. آنها در رقابت امروز کوشش لازم برای نتیجه گیری را داشتند اما ضعف روحی و روانی آنها حاکم بود و به همین دلیل نتوانستند به نتیجه برسند.

وی با یادآوری اینکه در دیدار برابر پورتوریکو، تیم ملی بسکتبال شروع خیلی خوبی داشت اما در دقایق خاتمهی روند بازی به ضرر این تیم تغییر کرد، ادامه داد: در دیدار امروز شرایط تقریباً متفاوت بود. ملی پوشان کشورمان در شروع بازی اصلاً عملکرد خوبی نداشتند. آنها زمانی به بازی برگشتند که دقایق زیادی به خاتمه آن نمانده بود. ضمن اینکه متاسفانه شرایط تیمی کاملاً به هم ریخته بود. بازیکنان ایران لحظه ای بازی می کردند و به همین دلیل نتیجه نگرفتند.

این کارشناس بسکتبال به عملکرد خوب صلاح مجری در تیم تونس اشاره نمود و گفت: او بازیکنی با قابلیت های فوق العاده است که تجربه NBA دارد. بی جهت نیست که رئال مادرید این بازیکن را جذب نموده است. حامد حدادی در زیر سبد خیلی خوب او را مهار می کرد اما وی در گل کردن پرتاب هایش کاملاً پیروز عمل کرد و نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت.

آتشی در پاسخ به این سئوال که عوامل اصلی شکست تیم ملی بسکتبال در دیدار برابر تونس چه بود؟ گفت: به هر حال هر بردی به خاطر داشتن نقاط قوت به دست می آید و باخت ها هم نتیجه نقاط ضعف هستند. واقعیت این است که حد و توان بسکتبال ایران در سطح جهانی همین است نه بیشتر؛ ساختار بسکتبال ایران برای جام جهانی و المپیک نیست. بسکتبال ایران از نظر فیزیکی و مهارت های فردی اشکال دارد. حتی از حیث حضور متوالی در میادین بین المللی و دیدار با تیم های بزرگ هم دچار کمبود هستیم.

وی با یادآوری دو بردی که تیم ملی بسکتبال ایران مقابل مصر و تونس در دو دوره حضور در جام جهانی به دست آورد، توضیح داد: امیدوار بودیم که در این دوره هم حداقل تونس را شکست دهیم اما با یک گل بهار نمی گردد؛ باید فکر اساسی برای ساختار بسکتبال داشت. اینگونه بردها کاری از پیش نمی برد. امیدوار بودیم که با اردوها و تدارکاتی که برای تیم ملی پیش بینی شده بود، در این دوره نتیجه ای بهتر بگیریم اما واقعیت نشان داد که آن برنامه ها هم کفاف نمی دهد. ان شاءالله در آینده چاره ای اندیشیده گردد تا شرایط تیم ملی اساسی تغییر کند نه برای یک رویداد.

کارشناس بسکتبال ایران با بیان اینکه ما ساز و کار لازم برای حضور در جام جهانی نداریم، گفت: وقتی این شرایط را نداریم نباید به دلخوش به نتیجه گیری باشیم.

عنایت الله آتشی در خاتمه با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال ایران شانسی برای حضور در مرحله دوم جام جهانی را ندارد، در خصوص شانس این تیم برای کسب سهمیه المپیک از این رویداد گفت: اگر هم به به مرحله دوم صعود می کردیم، شانس مان برای کسب سهمیه 50 به 50 بود. حالا که باید در گروه بازنده ها رقابت کنیم اصلاً شانسی نداریم. وقتی تیمی شرایط حضور در جام جهانی را ندارد نباید به دلخوش به اما و اگرها و مثلاً شکست چین باشد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3530

به "آتشی: ساختار بسکتبال ایران برای جام جهانی و المپیک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشی: ساختار بسکتبال ایران برای جام جهانی و المپیک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید